2018-09-21

Het moet nu echt. Sinds 1 juli van dit jaar is het tijdelijk besluit toegankelijkheid digitale overheid van kracht. Alle informatie die de overheid online aanbiedt moet ook voor mensen met een functiebeperking toegankelijk worden. De overheid publiceert veel documenten online, meer dan 98% in PDF. Welke regels gelden hiervoor precies? En hoe maak je die toegankelijk? Of zijn er andere oplossingen?

Dit en meer zal besproken worden tijdens de workshop "Verplicht digitaal toegankelijk: hoe doe je dat met documenten?" op donderdag 22 november van 12.30 - 16.45 (inloop met lunch en aansluitend borrel) in de Ecosystem zaal bij Seats2Meet Utrecht Centraal Station.

Waarom deze workshop?
Is het toegankelijk maken van uw website een uitdaging, voor documenten lijkt de lat nog hoger te liggen. Er zijn meer vragen dan antwoorden, er is weinig ervaring en er zijn weinig hulpmiddelen. In deze workshop kijken we naar een aantal oplossingen, van systematische nabewerking (de ‘PDF wasstraat’) tot alternatieve formaten. En we bespreken hoe je van toegankelijkheid een organisatieverantwoordelijkheid maakt, zodat het niet wordt afgedaan als ‘het probleem van de communicatieafdeling’. Deze workshop heeft een praktisch karakter en stimuleert u om te netwerken en kennis te delen.

Voor wie is de workshop?
De workshop richt zich op Documentmanagers, Documentbeheerders, Documentatiespecialisten, ICT-projectmanagers en andere geïnteresseerden van de Gemeenten, Provincies, Rijksoverheid en ZBOs. Ook geïnteresseerden uit andere overheden en organisaties met een publieke taak (bijvoorbeeld onderwijs, zorg en nutsbedrijven) zijn van harte welkom. U kunt kosteloos deelnemen aan deze workshop.


Aanmelden en contact
Aanmelden voor deze workshop kan via info@forumstandaardisatie.nl. Met vragen kunt u terecht bij info@forumstandaardisatie.nl of telefonisch bij Han Zuidweg 06-461184426. Vermeld bij aanmelding of u gebruik wilt maken van de lunch en/of de borrel.